Rakendusliku Antropoloogia Keskuse antropoloog Madli Oras tõi uuringu tulemustele tuginedes välja, et huvitegevuse ja iseõppimise toetamiseks tuleb luua vastavad õppelahendused ja -ressursid ning arendada noortele mõeldud veebikursusi ja õppematerjale. “Noored kasutavad iseõppimisplatvormina üsna palju YouTube’i, kust vaadatakse õppevideoid. Seega oleks heaks lahenduseks õppematerjalide jagamine sealsamas,” pakkus ta.
Rakendusliku Antropoloogia Keskuse ja Eesti Uuringukeskuse poolt läbiviidud laiaulatusliku uuringu tulemustest selgub, et noored vajavad iseseisvas huvitegevuses rohkem tuge. Noori võiksid toetada ja juhendada koolide või huvikoolide juures tegutsevad mentorid, kellega koos saaks igaüks endale sobiva õpiteekonda kujundada. “Alternatiiviks on juhendamine veebis – kuna iseõppimine toimubki enamasti internetis. See lisab ka paindlikkust, sest juhendaja olemasolu on vaja nii lühiajaliselt mõne probleemiga takerdudes kui ka pikemaajaliselt mõne projektiga tegutsedes,” lisas Oras.
Uuringu autorid pakuvad välja, et tulevikus võiks luua üle-eestilise haardega ja lihtsasti ligipääsetava veebiplatvormi ja iseõppijate võrgustiku, mille kaudu noortel oleks võimalus kokku saada, mõtteid jagada ning oma oskusi arendada.
Uuringu autorid leiavad, et iseõppimise võimalusi tuleb ka senisest enam tutvustada. Praegu on teadlikkus sellest pigem madal ja olemasolevaid materjale on raske leida. Eriti oluline on seejuures lapsevanemate teadlikkuse tõstmine, et nemadki oskaksid tähtsustada, tunnustada ja toetada huvialasid, millega lapsed ja noored iseseisvalt tegelevad.
Startup Estonia tellimusel viisid Rakendusliku Antropoloogia Keskus ja Eesti Uuringukeskus läbi laiaulatusliku uuringu “Tuleviku tegija teekond: kas homsed oskused tulevad koolist, huviringist või YouTube’ist?” eesmärgiga aru saada, mis mõjutab noori süvendatult MATIK valdkonnast huvituma ja osalema ettevõtlikkust arendavates tegevustes, ning millist rolli mängivad huvi arengus formaalharidus, huviharidus ja iseõppimine. Uuringu raames viidi läbi intervjuud õpilaste (vanuses 13-19), õpetajate, lapsevanemate ja valdkonna asjatundjatega. Lisaks vastas veebiküsitlusele 600 õpilast üle Eesti.
Uuringu raportiga saab tutvuda siin: https://startupestonia.ee/blog/uuring-noored-huvituvad-tehnoloogiast-kuid-ei-pea-end-piisavalt-voimekaks
Uuring valmis Startup Estonia tellimusel ning on rahastatud Startup Estonia programmi (EU50651) raames Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest. Startup Estonia programmi viib ellu EASi ja KredExi ühendasutus.